COVA DE LES GRALLES

Edat recomanada: A partir de 5 anys

El dia 1 de febrer vam anar fins a la Cova de les Gralles. La cova té forma semiesfèrica d’uns 15 m de profunditat amb un saltant a la part superior d’uns 60 m. Si aneu en èpoques de pluges es forma una espectacular cua de cavall.

Com arribar:

– Aneu cap a la localitat d’Alcover (Alt Camp), travesseu la localitat i agafeu la carretera recargolada que puja a Mont-ral, TV-7041, fins el quilòmetre 21 on es troba la localitat de Capafonts. Entreu a la localitat per la segona entrada on hi ha un edifici de fusta (Oficina de turisme) i aquí ja podeu estacionar el vehicle al pàrquing que hi ha a la mateixa oficina de turisme.

Ruta:

– Agafeu el carrer de la mateixa oficina de turisme i aneu en direcció al centre del poble. Passareu davant de l’església, agafeu el primer carrer a l’esquerra on hi ha una font de pedra. Baixeu el mateix carrer per unes escales i seguiu el camí per davant d’una zona de conreus, trobareu un petit rierol que creua aquest camí  ja cimentat. Voregeu el rierol per la dreta (No hi passeu per sobre ja que rellisca).

Continueu el camí cimentat que ens un metres torna a ser de terra fins que us trobareu un cadenat que talla aquest camí amb unes pedres de grans dimensions a la dreta. Salteu la cadena i continueu pel camí fins que trobreu una bifurcació de camins, aneu cap a la Mussara per la Llúdriga.

Continueu el camí i uns metres abans d’arribar a la Font de la Llúdriga hi ha un sender senyalitzat a la dreta que puja cap a la Mussara. Aquest sender és estret i té una pujada molt pronunciada.

El sender arriba a una bifurcació, continueu la pujada cap a l’esquerre seguint les marques grogues pintades a la pedra. El sender no deixa de pujar fins que trobareu a la dreta la font de l’Espluga Negra.

Un cop deixeu la font no trigareu a trobar un nou encreuament de senders. Agafeu el sender de l’esquerre senyalitzat cap a la Cova de les Gralles.

El sender continua en lleugera baixada fins que trobareu la riera del barranc de la Font Nova. En cap moment creueu la riera. Hi ha un corriol que continua paral·lel a la riera fins que veure un pal de rutes que indica que esteu a la Cova de les Gralles. Per accedir-hi passeu per dos portes de pedra natural.