ESTRET DEL FORN

Edat recomanada: A partir de 4 anys

El dia 29 de gener vam anar a fer una ruta que transcorre pel bosc d’Estremera remuntant el riu Tosa fins arribar a l’Estret del Forn on el riu passa entre dues parets de roca.

Com arribar:

– Heu d’agafar la carretera que va de Ribes de Freser a Queralbs, la GIV-5217. Un cop arribeu a Queralbs aneu a la plaça del Raig, a l’entrada del poble. Aquí hi ha diversos llocs per deixar el cotxe estacionat.

GOPR1109

Ruta:

– Un cop deixeu estacionat el vehicle heu d’agafar el carrer Plà seguint les indicacions cap a l’Esglèsia

GOPR1111

Arribareu a la plaça de l’Ajuntament on hi ha un mirador cap a la Vall de Ribes, continueu per carrer Església que us portarà fins a l’Església de Sant Jaume.

GOPR1120

Passeu l’església deixant-la a la dreta i agafeu el camí de terra, a la dreta ja veureu el primer pal indicador cap a l’Estret del Forn

GOPR1121

Al llarg del camí hi ha dos trencalls amb pals indicadors marcant la ruta correcte cap a l’Estret del Forn. És un camí ample i planer fins que arribareu a la Font del Coronel, davant mateix del Torrent dels Plaus.

GOPR1129

A partir d’aquí el camí es va estrenyent cap el bosc d’Estremera fins que es converteix en un sender. El sender va al costat del riu Tosa, no hi ha més pals indicadors però la ruta ja no té pèrdua ja que el sender va sempre al costat del riu.

GOPR1135

Hi ha trams del sender on haureu d’ajudar els petits ja que hi ha llocs amb desnivell sense ser perillós.

Haureu de creuar dues vegades el riu creuant-lo per les pedres fins que arribareu al final de la ruta, l’Estret del Forn.

G0121274

La tornada és pel mateix camí d’anada