FONTS DEL GLORIETA

Edat recomanada: A partir de 4 anys

El dia 6 de setembre vam anar a fer una ruta a peu cap a les Fonts del Glorieta, naixement del riu Glorieta a l’Espai Natural de les Muntanyes de Prades. L’itinerari té un desnivell de baixada de 200 metres fins a les Fonts. No està gaire senyalitzat, però amb les indicacions que fem arribareu sense problemes.

Com arribar:

– Heu d’anar cap el poble d’Alcover i, un cop a la població, heu seguir la senyalització Mont-ral per la TV-7041. Un cop agafeu la carretera, heu de continuar fins al quilòmetre 11 on està Mont-ral. L’entrada al poble es troba a l’esquerra de la carretera. Entreu en sentit el poble i continueu pel carrer Ample. Passareu per davant d’un petit parc infantil. Més endavant a l’esquerra hi ha un antic camp de futbol abandonat, solament queden els marcs de les porteries rovellades, aquí podreu estacionar el vehicle.

Ruta:

– Heu d’agafar la pista de terra que surt de la zona on hem aparcat, a l’inici de la pista de terra hi ha un cadenat i una senyal que indica L’Aixàviga. Passeu pel costat de la cadena i continueu a peu per la pista de terra.

Continueu per aquesta pista de terra fins que trobeu una senyal amb dues fletxes de color granate, heu de continuar cap a la baixada de pedres en sentit a la Bassa de la Central.

Un cop heu baixat el camí de pedres, us trobareu una senyal indicant Fonts del Glorieta, seguiu la fletxa baixant per unes pedres que formen una escala.

Continueu el camí que ja s’ha tornat en un sender que s’endinsa al bosc, passareu pel costat d’una senyalització de KM5.

Més endavant arribareu a un encreuament de camins amb una senyalització. Cap senyalització indica les Fonts del Glorieta. Vosaltres heu d’agafar el sender de l’esquerra que no està senyalitzat.

Continueu pel sender que heu agafat cap a l’esquerra i en uns metres arribareu a unes baranes de fusta que impedeixen l’accés de motos.

Un cop heu passat les baranes el sender va baixant per la vall. En alguns trams heu d’ajudar els petits a baixar les pedres del camí. Passareu per davant del mirador de la Vall de la Glorieta. Just a sota del mirador hi ha el toll d’aigua de Les Fonts del Glorieta.

Continueu baixant el sender i aquí heu d’estar atents ja que la senyal que hi ha per baixar al toll no està gaire visible.

Un cop trobeu la senyal agafeu el sender que fa baixada seguint el sentit de la fletxa. Aquí si que heu d’ajudar els petits a baixar ja que hi ha força pendent sense ser perillós. En uns cinc minuts com a màxim haureu arribat a Les Fonts del Glorieta.

Agafeu forces ja que la tornada és pel mateix camí d’anada i ara fa pujada.