LA TRONA I TOLLS DEL SIURANA

Edat recomanada fins a la Trona: A partir de 4 anys

NO recomanada tota la ruta per fer amb nens

El dia 15 d’octubre vam anar a fer dues rutes en una, la primera de Siurana fins a la Trona que es pot fer amb nens, i la segona que continua de la Trona fins al Pantà de Siurana passant pels tolls de la Palla i del Forn que no recomanem fer amb nens.

Com arribar:

– Heu de sortir de Cornudella de Montsant per la C242 en sentit a Ulldemolins i al cap d’uns metres hi ha un desviament a la dreta cap a Siurana. Heu d’agafar aquest desviament i pujar per una estreta carretera de vuit quilòmetres fins que la carretera acaba en un aparcament. Aquí deixeu el vehicle estacionat.

Ruta:

– Un cop deixeu el vehicle a la zona d’estacionament heu d’agafar el sender de l’esquerra, Camí de la Trona PR-C7, hi ha un planell informatiu de color verd. Quan agafeu aquest sender anireu en sentit contrari al pantà de Siurana.

Si aneu amb els més petits estigueu atents a ells ja que, tot i que el sender no és perillós si que és estret amb parets verticals, no apte per gent que tingui vertigen.

Al cap d’uns nou-cents metres arribareu a La Trona. Si heu anat amb nens recomanem que torneu pel sender fins a l’aparcament.

Un cop heu passat La Trona el desnivell del terreny és considerable, anireu baixant per zones de roques, pedra vermella i terreny pedregós. No és perillós però si exigent fins que arribareu al camí ral on hi ha una senyalització.

Vosaltres heu d’anar cap a la dreta sentit al pantà de Siurana. Continueu caminant pel camí ral sense cap desnivell fins que trobareu una casa a la dreta. Veureu que a l’esquerra baixa un estret sender cap el riu. Agafeu-lo i us portarà directament al Toll de la Palla.

A partir d’ara heu de continuar baixant pel costat del riu creuant-lo per les pedres o anant per petits senders paral·lels al riu. Passareu per tolls amb petits salts d’aigua.

Arribareu a una zona on heu de creuar el riu per pedres i continuareu per un sender ample que us portarà fins a l’últim toll, el Toll del Forn. Aquest toll està al costat del Pantà de Siurana.

La tornada és pot fer pel mateix sender per on heu vingut i, al cap d’uns metres, continueu cap a l’esquerra pujant un sender ample. Aquest nou sender us portarà cap el camí ral i, així evitar fer la tornada pel riu.

Trobareu una senyal en el camí ral que indica la pujada cap a la Trona. Agafeu forces ja que la pujada són uns 35 minuts.

Un cop a la Trona continueu el sender que us portarà fins a l’aparcament. Podeu apropar-vos al poble de Siurana i anar seguint les senyalitzacions cap el Salt de la Reina, totalment recomanable. Les millors vistes al pantà.