TOLL BLAU A LA VALL CERVERA

Edat recomanada: A partir de 4 anys

El dia 10 d’abril vam anar a fer una ruta impressionant del PN dels Ports, el Toll Blau de la Vall Cervera. Tot i que no ens va semblar perillós heu de saber que a la Vall Cervera hi ha bous i vaques pasturant a la vorera del riu. Nosaltres vam veure tres bous que duien esquella, quan ens van escoltar van fugir del lloc. Per tant, no els molesteu i els bous tampoc ho faran.

Com arribar:

– Heu d’anar cap a Tortosa, un cop entreu a la localitat heu d’agafar la carretera T-341 cap a Roquetes. Un cop arribeu a Roquetes heu de continuar en sentit a Els Reguers. Un cop heu agafat la carretera dels Reguers, TV-3422, heu d’anar just fins el quilòmetre 9 on hi ha un desviament a l’esquerra a una pista de formigó. Continueu per la pista de formigó fins que arribareu al canal Xerta-Sènia. Gireu a la dreta seguint la pista de formigó que al cap de pocs metres dóna a un pont que creua el canal. Un cop creuat el canal heu de seguir la pista de formigó durant uns 2,5 quilòmetres fins que arribareu a la urbanització La Peixera de la Flor. Passareu per davant d’una fàbrica amb dipòsits. A partir d’aquí la pista no està en bon estat. Si aneu amb turisme heu d’anar poc a poc per la pista fins que pugueu estacionar el vehicle ben arrenglerat al marge de la pista.

Ruta:

– Un cop deixeu el vehicle estacionat continueu a peu la pista de formigó fins que veureu un sender a la dreta amb un cadenat abans de creuar el riu.

GOPR2577

Aquesta part del riu són els Ullals de la Peixera

GOPR2578

Continueu pel sender deixant el cadenat. Passareu pel costat d’un cotxe i d’una caravana abandonada.

GOPR2580

El sender travessa un camp amb un marge de pedra a la dreta fins que entrareu a zona boscosa escoltant el riu a l’esquerre.

GOPR2584

Continueu fins que el riu talla el sender. Aquí haureu de pujar uns metres saltant per les pedres del riu fins que trobareu un sender a l’esquerre.

GOPR2783

Continueu per aquest nou sender que passarà per camps, el riu ara el teniu a la dreta,  fins que més endavant veureu dues construccions mig enderrocades.

GOPR2588

GOPR2589

Just passada la segona construcció gireu cap a l’esquerra i continueu per un estret sender, hi ha una pedra amb una marca vermella a l’inici d’aquest estret sender.

GOPR2591

Aquest sender estret gira cap a dreta i continua al costat d’una sèquia que porta aigua. Aquesta part del sender és ombrívol.

GOPR2595

Deixareu la sèquia just on hi ha un abric a la paret de la roca.

GOPR2660

Un cop vist l’abric continueu el sender que al cap de pocs metres està tancat, hi ha una petita porta a l’esquerre per poder continuar el sender. Aquesta tanca està col·locada pel bestiar. Deixeu-la tal qual l’heu trobat.

GOPR2666

Ara el sender arriba a un camp verd, passeu el camp i al final del camp a l’esquerra hi ha unes pedres que fan d’escala. Pugeu per les pedres i continueu per aquest nou sender.

GOPR2667

GOPR2768

El sender passa per zona boscosa, primer fa una pujada moderada i, després, va baixant fins que trobareu un bifurcació de senders. Agafeu el de la dreta que més endavant dóna a un camp.

GOPR2669

Continueu el sender que passa per petits camps fins que arribareu a un mas abandonat, mas del Binso.

GOPR2671

Continueu el sender i al cap de pocs metres ja heu arribat a la zona de tolls del riu i El Toll Blau. Hi ha petits senders que surten del sender que us portaran al toll o a la part superior del salt.

GOPR2682

GOPR2735

GOPR2706

GOPR2722

La tornada fins on està el cotxe és pel mateix camí d’anada.

Durada   3h
Dificultat   3/5
Desnivell  3/5
Distància  6km
Indicacions   0/5
Estat del camí   3/5

download-icon

Ha estat útil?

2 comentaris a “TOLL BLAU A LA VALL CERVERA”