TOLL DE L’ESCLETXA

Edat recomanada: A partir de 4 anys

El dia 27 de març vam anar al Toll de l’Escletxa a la Vall del riu Brugent a prop de Pinetell. En aquesta ruta els més petits gaudiran molt, passareu per una escletxa natural i creuareu el riu per ponts tibetans.

Com arribar:

– Heu d’anar cap a la localitat del Pinetell, per arribar heu d’agafar la carretera TV-7044 fins el punt quilomètric 7.5. Un cop dins la localitat podeu estacionar el vehicle al costat de la plaça on hi ha una font.

Ruta:

– Un cop deixeu estacionat el vehicle heu d’agafar el carrer que baixa, carrer de l’Escola, fins que arribareu a l’encreuament amb el camí de la Riba, gireu a la dreta i continueu el camí.

GOPR2242

Al cap de pocs metres sortireu del Pinetell i entrareu al bosc amb un bonic marge de pedres a la dreta.

GOPR2243

Més endavant arribareu a un encreuament de senders,  agafeu el de l’esquerra. En un arbre d’aquest nou sender hi ha una fusta en forma de fletxa indicant Esqueixa.

GOPR2245

Continueu el sender que va en lleugera baixada. Anireu trobant fites pel sender.

El sender poc a poc s’anirà fent més estret, ja estareu molt a la prop de l’escletxa.

L’escletxa és un estret passadís entre roques, no és perillós i es pot fer sense problemes amb nens.

GOPR2252

Un cop creuada l’escletxa veureu el toll de l’Escletxa. Ara falta baixar fins el mateix toll. Hi ha unes cordes per ajudar-vos a baixar fins on es troba el pont de l’Esqueix que creua el riu Brugent i el Toll de l’Escletxa.

Hi ha dos ponts tibetans a una alçada d’entre quatre i cinc metres. S’ha de creuar el pont d’un en un i, com a màxim, 150Kg de pes, no es pot saltar.

GOPR2261

Un cop creuat el segon pont per sobre del riu Brugent hi ha un pal indicador de rutes. Aneu cap a la dreta i baixeu saltant les pedres passant per sota del pont.

GOPR2266

Arribareu a la part superior del salt d’aigua del toll de l’Escletxa.

GOPR2302

Si voleu baixar fins a la petita platja de pedres del toll de l’Escletxa heu de creuar de nou els dos ponts i baixar saltant les pedres que hi ha al final del segon pont. Aquí heu d’anar agafant els més petits i anar amb cura. Sinó ho veieu clar no baixeu.

GOPR2371

Un cop heu gaudit del Toll de l’Escletxa torneu al pal indicador de rutes que hi ha passat el segon pont i continueu el sender que indica cap la font grossa.

A continuació el sender baixa rapidament fins el riu. Continueu el sender que va paral·lel al riu, hi ha cordes i passarel·les de fusta on els petits gaudiran força.

GOPR2346

Un cop passeu aquest tram del sender arribareu a un encreuament de senders amb un pal indicador de rutes. Final de la ruta que proposem.

La tornada és pel mateix camí d’anada.

Durada   2,5h
Dificultat   4/5
Desnivell   3/5
Distància   5km
Indicacions   4/5
Estat del camí   3/5

download-icon

Ha estat útil?

8 comentaris a “TOLL DE L’ESCLETXA”

• La ruta es pot fer amb gossos. Quan vam anar-hi nosaltres hi havia un gos que va creuar el pont sense problema. Per accedir al toll amb gossos ho pots fer remuntant el riu desde la zona on s’inicia el tram de pasarel·les. El toll està a tocar.