TOLL DE L’OU AL MONTSANT

Edat recomanada: A partir de 5 anys

La ruta està situada al Parc Natural de la Serra de Montsant i és d’uns set quilòmetres en els quals s’ha d’ascendir uns quatre-cents metres per després descendir uns dos-cents metres fins arribar al Toll de l’Ou situat al barranc dels Pèlags. És una ruta exigent.

Com arribar:

– Agafarem la carretera C-242 fins el poble d’Ulldemolins, un cop entrem al poble hem d’estar pendents de les senyalitzacions i anar seguint la fletxa direcció a les Ermites. Sortirem del poble seguint les ‘Ermites’ per una pista fins arribar a l’ermita de Santa Magdalena on podrem estacionar el vehicle, aquí hi ha zona de barbacoes i serveis.

Ruta:

– Un cop deixem el cotxe hem de pujar les escales deixant l’ermita de Santa Magdalena a l’esquerra i agafar el camí de la Morera de Montsant a Ulldemolins pel Pi de la Carabasseta (GR-171). En pocs metres el camí s’enfila de valent i s’ha d’anar superant esllavissades de pedres durant tota la pujada fins el Pi de la Carabasseta. En aquesta pujada passarem per sota de la Punta de la Galera fins arribar a un mirador on es pot veure la vessant nord del Montsant i Ulldemolins.

En poca estona arribarem al coll a 1034m on es troba el Pi de la Carabasseta ( aproximadament 1,5km de ruta), el punt màxim de la ruta. Just davant del pi trobarem fletxes indicant les rutes, hem de seguir la fletxa cap a Pèlags, Toll de l’Ou, és el camí que fa baixada.

Aquí el camí ja està net d’esllavissades de pedres i la baixada no es tant pronunciada com la pujada fins el coll. Creuarem primer el barranc de Madalaner i, poc després, el barranc de Parral que passa per sota d’una petita cinglera. A partir d’aquí la baixada es més pronunciada i el camí torna a tenir esllavissades de pedres fins a l’arribada del riuet, el qual creuarem per les pedres.

Un cop creuat el riuet trobarem un indicador i hem de seguir en direcció al Toll de l’Ou que es troba a pocs metres.

La tornada és pel mateix camí d’anada.

Durada   5 a 6h

Ha estat útil?

2 comentaris a “TOLL DE L’OU AL MONTSANT

1. Amics,
    ens alegra anar trobant gent, aquí i allà, amb la mateixa estima pel nostre paisatge i amb la voluntat de compartir-ho.
    D’aquí un parell de setmanes nosaltres anirem al Congost de Fra Guerau, a fer la passejadeta.